måndag 31 oktober 2011

Tycka synd om andra människor

Jag blir ibland så irriterad på mig själv då jag kan ta en annan persons "problem" till att bli mina problem. Det kan leda till att jag ändrar på mitt egna program för att den andra skall vara glad. Så störande. Om jag inte ändrar mitt egna program så har jag istället dåligt samvete. Argh! Alla är ju ändå ansvariga för sitt egna liv. Alltid är det ändå inte så enkelt.
Hur skall man lära sig att vara glad då en annan mår dåligt? Det känns jättefräckt tycker jag. Men samtidigt hjälper det ju inte att jag sitter ensam och deppar, ingen blir lyckligare av det.

Nu skall jag fortsätta städa och sedan far jag till stan. Skall träffa Sara-Maria, måste hitta en födispresent åt killen min. Tänkte köpa denna sötis åt honom, han blir nog jätteglad :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar