tisdag 22 november 2011

Äta marsvin

Fy fan. Jag mår så illa just nu.

Jag satt och kollade på ett tv-program om en man som reser typ jorden runt. Jag tänkte: "oj vad intressant program, jag skall hämta lite kaffe och bara NJUTA av det här programmet".

Så kommer jag tillbaka efter en stund och så ser jag en massa marsvin som ligger på varandra i en liten låda. Där var säkert 30 marsvin och dom bara trängde sig där och hade såndänt typiskt marsvins ljud. Sen tar en kvinna upp ett marsvin. Tar tag i huvudet med ena handen och i rumpan med andra, och så bryter hon nacken på det lilla marsvinet. Åh uj uj uj, jag kan inte tänka på det.
Jag tar det säkert ännu hårdare för att vi har haft två marsvin och många marsvinsbebisar när jag var liten. Uj, sen får man ännu se då dom skall äta marsvinen, tänderna är kvar och allt. Så river ena mannen loss huvudet och är sådär "höhö, du kan äta ögonen också". Huj helvete.

Jag fick helt såndän känsla att jag vill inte äta kött mera, luomu isåfall. Jag skulle aldrig klara av att se hur alla djur har det och hur dåligt dom behandlas. Då vet jag att jag inte skulle kunna äta kött mer, på en tid iaf. Synd bara att jag älskar kött och skulle inte, iaf just nu, kunna tänka mig att vara vegetarian.
BLÄ :(





UUUJ, förlåt för den hemska bilden men...

4 kommentarer:

  1. Uuj jag fattar att du tycker att det är hemskt! Jag älskar marsvin och jag ska övertala mina föräldrar att skaffa några...

    SvaraRadera
  2. OJ! stakarna jag har själv marsvin och jag börja nästan gråta när jag läste detta asså hur kan man göra så :'(

    SvaraRadera
  3. Marsvin är jättegott, du borde pröva. :-)

    SvaraRadera
  4. Oj min hund sitter i mitt knä och myser medan jag läser och darrar så han undrar vad som händer

    SvaraRadera