fredag 18 november 2011

Hår

Oj, jag har inte bloggat på länge. Ligger nu i sängen och fick lust att skriva lite. Klockan är ganska mycket men jag har inte lust att sova just nu.
Jag började tänka på en grej idag. Jag har ju haft olika sorters hårförlängningar i typ 3-4 år. Det är ju helt galet länge. Jag har blivit så van med att jag har långt + tjockt hår. Därför känns det helt omöjligt att ta bort förlängningarna. '
Idag fick jag lite ångest över de snuskiga tofsarna som hänger kvar i mitt hår. Så fick jag en fin idé att jag skall riva bort dem. Hmm... Nu har jag bara mitt egna hår + kanske 5 tofsar. Dessutom klippte jag håret lite. ÅÅÅH panik tänkte jag först. Jag plattade håret, försökte fixa det på alla sätt, men det blev ändå inte bra. Det kändes att något fattades. Helt galet egentligen, att jag inte kan vara nöjd med mitt egna hår. Jag tänkte genast i mitt lilla huvud "okej, på måndag far jag till frissan och besäller tid till förlängning"

Mitt hår har alltid varit en stor grej för mig. Jag har nog hatat det ända sedan jag var typ 13 år. Det är burrigt, lockigt och äckligt. Bara då jag har mina jävla förlängningar är jag nöjd. Då är det perfekt. Nu är det inte det.

Nååå. Efter rivandet och klippandet for jag till stan för att träffa en kompis. Jag tänkte "oj nej, kommer hon att märka. Tänk om hon tycker att mitt hår är jättefult". Nå, hon märkte ju inget. Förstås.
Varje gång då jag gick på vessan kollade jag lite extra i spegeln för att se om håret hade lockat sig eller såg dumt ut. Konstigt nog såg det faktiskt helt okej ut.
Just kom jag då hem. Ute regnar det och jag tänkte genast "usch, mitt hår kommer att se ännu värre ut då det är vått". Så kollade jag mig i spegeln och kunde för första gången på sjukt länge känna mig lite nöjd med MITT EGNA HÅR. Jag såg faktiskt helt söt ut med lite kortare och lite burrigt hår. Wow, duktigt Anni! Jag är stolt över mig. Det här låter ju helt super ytligt och hemskt. Men det har bara blivit en grej för mig. Tyvärr. Nu skall det bli ändrig på det. Jag ska i alla fall försöka.

Dessutom har jag ju haft fransförlängningar i över ett år nu. Så jag har också blivit van med att ha långa, fina fransar. Gissa vem som har suttit o rivit i sina fransar nu? Jo, lilla Anni. Jag har fått för mig att jag måste vara nöjd med mig själv och sådan som jag är. Såklart jag kan "bättra" på mitt utseende men det kan inte gå så långt att jag inte är alls nöjd då jag inte har olika förlängningar. Då är det inte okej. Så det kommer att vara lite panik för mig att se mig i spegeln nu. Skall därför tröst shoppa med Sara-Maria imorgon. Hehe :)

Det här blev nu ganska långt men jag vill få mig själv och förstå att jag duger och kan se bra ut UTAN en massa extra skräp. Man kan bättra på andra saker i sig själv som man mår bättre av i längden. :) Dessutom är det ju oftast bara man själv som tycker att man ser sämre ut meda ens nära och kära inte märker något.

1 kommentar: