lördag 21 juli 2012

"Hälsokaka"

Jag bakade igår en choklad och jordnötskaka, tog receptet från fitnessgurus hemsida. http://fitnessguru.se/85569-kladdig-choklad-jordnotssmorskaka

Jag har ingen våg så kunde inte väga tex hur mycket kakao jag satt osv. Så jag tror att jag hade för lite av vissa ingredienser och för mycket av andra. Borde tex ha satt mera dadlar. Men kakan blev ändå riktigt god! Jag for en sväng till Emmi igår på kvällen och då åt vi av den. Sen gjorde jag också rabarbersylt igår som jag åt idag med kakan, det var gott!

Det vita som rinner runt kakan är soyagrädde som jag inte orkade vispa 

Mörbys havreflingor är så bäst, det är helt enorm skillnad då man gör gröt av butiken flingor eller Mörbys. Kära mamma hade köpt både havreflingor och speltgryn åt mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar