tisdag 1 januari 2013

Gott nytt år!

Så var det nytt år igen. Jag har jobbat hela dagen. Tänkte snart fara och sova, har ännu längre jobbdag imorgon.

Idag på jobbet kom det plötsligt en konstig känsla i min kropp, jag kände mig så lycklig. Nästan för lycklig. Helt härlig känsla. Jag kände mig så tacksam för allt och hade en varm känsla i kroppen då jag tänkte på mitt egna liv. Tyvärr gick känslan om efter en stund då jag började stressa för skolgrejer. Jag borde lära mig att inte stressa, det hjälper inte. Lite stress är bra men sen då det blir för mycket går jag i lås. Jag har ändå lärt mig hur jag skall göra om jag får "panik" över någon situation. Då brukar jag skriva ner allt som oroar mig. Dessutom skriver jag ner hur jag kunde lösa situationen. Då man har det på papper blir det på något sätt så mycket klarare och man får ett grepp om situationen.

Idag har jag också funderat på några nyårslöften. Ett nyårslöfte är att jag måste dricka mer vatten. Det är skrämmande hur lite jag kan dricka per dag. Det kan gå dagar då jag dricker ca 2-3 glas vatten + många koppar kaffe. (inte bra)
Jag läste på nån sida att om man dricker för lite vatten kan man bli trött, få sämre koncentrationsförmåga och prestationsförmåga. Dessutom har man sämre fettförbränning + kroppen börjar bryta ner musklerna. Så får man också sämre hud + hår och hjärnan blir trögare. Huj med mig!

Ett annat nyårslöfte som jag funderade på idag var att leva mer minimalistiskt. Jag tänkte att jag skulle gå igenom mina kläder och saker + sälja/föra bort sånt som jag inte använder. Dessutom får jag inte köpa onödiga saker. Det kan lätt gå 100€ på några skjortor och kanske lite smink och ett smycke. Som man egentligen inte skulle ha behövt. Jag menar inte nu att jag kommer att slänga ut alla mina möbler och sitta på golvet och tugga på en morot. Mera kanske så att jag själv borde inse hur mycket onödigt man samlar på sig. Jag läste också nånstans att människan är lyckligare om man har mer tomma ytor. En massa saker skapar oro och stress i ens liv. 

Jaja, nu skall jag sova! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar