tisdag 23 april 2013

Hejsan!


Just nu ligger jag i soffan och dricker kaffe. Har ätit en massa mat och är så mätt. Efter det här skall jag börja skriva på ett skolarbete. Mitt mål är att bli klar med det idag. Få se hur det går. Jag skulle också vilja fara och träna...

Idag testade jag på att laga en hälso-smoothie (blev lite insprirerad av min kille). Den innehöll en massa olika saker bl.a. spenat, äppel, apelsin, ingefära, avocado, kokosolja, gurka, blåbär osv... Den smakade nog verkligen hälsosamt :D Men helt god var den. Eftersom jag bara har en smoothie-mixer så blev konsistensen kanske lite snuskig. Och de såg verkligen inte gott ut, kolla bara på färgen:

Det här blev ändå min grönsaks- och fruktdos för idag!

Jag kom också ihåg att skölja mina mungbönor (de ska sköljas 2-3 gånger/dag)

Sen fick jag för mig att jag skall försöka baka egna proteinbarer... Haha. Nå, jag slängde ihop vita bönor, kokosflarn, hasselnötter, äggvita, chokoprotein, kakao, lite vatten, lite mosat äppel osv
Så här ser de ut:



Och smaken... Alltså hälsosamma saker (bakverk) smakar ju ALDRIG på samma sätt som ohälsosamma, det är smöret + det riktiga sockret + det vita mjölet som saknas... Men det var alltså inte mitt mål heller med dem, jag tänkte mera att jag kan ta med dem som mellanmål till skolan. Och DÅ tycker jag att dom är jättebra, smaken är helt okej och det är mättande. Så varför inte? Istället för att varje dag köpa en proteinbar från butiken (inte för att jag gör det varje dag men ganska ofta ändå) 
Så tummen upp för det!

Nu skall det nördas! Hejdå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar