tisdag 2 april 2013

Tisdag

Nu är jag lite stolt över mig själv. Jag lagade just helt sjukt god mat. Jag fick så lust på nån form av hönsgryta så jag for till butiken och köpte en massa spännande saker.
Jag stekte först hönsstrimlor. Sen satt jag dem i en kastrull vart jag hällde en burk kokosmjölk + ungefär en halv burk vatten. Sen satt jag i champinjoner, paprika, vitkål, chili, en pressad lime + en massa olika kryddor (t.ex. chili, ingefära, citrongräs). Sen lät jag det puttra på ganska länge. Super gott! Jag var också till nån etnisk butik idag och köpte lite mer exotiska kryddor + mandlar + ris. Riset är så mycket godare än butikens vanliga.

Jag var på en lång promenad för någon dag sen, det var så fint väder!



Man kan nog inte vara sötare! :)

Nu skall jag fortsätta med skolarbeten! Hejhej





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar