tisdag 7 maj 2013

Hej igen

Det var en tid sen jag bloggade. Jag har haft ganska mycket med jobb + skola och sånt.
Idag var det möte på jobbet. Sen skulle jag fara till läkaren för att kolla ett födelsemärke som kliar, hon skulle antagligen ta bort det. Men så ringer hon 2h före och säger att hon måste avboka tiden. Äääh, då har man väntat i över en månad på den här tiden. Jag fick en ny tid till juni...

Nå, jag for sen efter mötet och läsa på tent. Sen blev det benträning. Jag var så trött (har varit det nu i flera dagar, vet inte varför) men jag hade bestämt att jag skall klara träningen. Men alltså, jag har nog aldrig haft en så hemsk benträning :D jag tänkte flera gånger börja gråta för att musklerna darrade och värkte så mycket.. Haha, nu kan jag skratta åt det men jag måste ha sett rolig ut när jag gjorde mina övningar, dom fulaste minerna man bara kan tänka sig, hela jag var så svettig och röd i ansiktet, dessutom pep jag typ någo "aj"! Super bra känsla hade man sen efteråt när man kände att man påriktigt har gjort något.

Sen for jag och storshoppade mat och nu ligger jag mätt och glad i soffan och slappar. Jag tänker påriktigt gå och sova halv 10 idag. Tanten Anni måste få sova länge nu, imorgon är det ändå ganska tidig morgon med föreläsning och sen efter det blir det jobb igen.

Förresten, jag gjorde helt sjukt god mat igen (hö hö). Det blev broiler som jag stekte i kokosolja (NAMI) och kryddade med spännande kryddor (det blev jättestarkt så jag tror jag var lite för vild med kryddorna...), grön paprika, champinjoner och fitnessnudlar/shiratakinudlar (vad dom nu kallas, alltså nudlar som inte i princip innehåller nånting). Sen kryddade jag ännu med nån stark smörja, soya och färsk ingefära. Det var starkt och gott!


Förra veckoslutet var vi ute till killens lande

Min fina mat


Jag köpte lite färska jordgubbar :)


Här kommer sen två bilder på mig (ena är tagen för ca 2 veckor sedan och andra idag) En liten skillnad ser man nog, jag är inte lika svullen som jag var tidigare. Bilderna är båda tagna på morgonen så då är man förstås mindre svullen än på kvällen, men ändå. Sakta men säkert händer det något...














Sen kan man ju inte låta bli att skratta när man ser gamla bilder på sig själv:


Tack och gonatt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar