måndag 13 maj 2013

Måndag

Måndag igen, jag vaknade tidigt idag för att hinna läsa på min tent som jag hade kl.10. Suck, så går det när man jobbar samtidigt som man har skola. Tenten gick helt okej om man tänker på hur lite jag hade läst och förberett mig. Jag hoppas så att jag är igenom, vill inte tenta den igen.

Efter tenten kom jag hem via och åt lite. Sen ringde jag min kära mamma och frågade vad hon höll på med. Hon sa att hon ska fara med min syster till ikea. Wuhuu, jag susade genast till mina föräldrar och sen kom min syster och hämtade oss därifrån. Vi började med att fara till partioaittas outlet som finns nära ikea. Där hittade jag ett par fjällräven byxor, min kille har liknande så jag blev lite inspirerad av honom ;) Dom var jättesköna och "luftiga" så jag tänkte att de är perfekta för t.ex. promenader. Dessutom hade de kostat typ 120 eller 140 euro och kostade nu 40 euro, så det var ett riktigt kap!

De ser nästan bruna ut men är alltså armégröna. 

Sen efter det blev det då ikea. Jag sa åt min mamma och syster när vi gick in "jag kommer sen inte att köpa något". Hmm, det gick inte så bra. Nå slutsumman blev bara 15€ så det gjorde inget. Jag köpte bland annat detta:

Nya skärbräden, wc borste (roligaste köpet...), diskborste, två st. super söta glas, pasta och en tomatplanta!


Glasen. Ganska typiskt mig att villa ha såna glas. Men jag tyckte att de var så gulliga. Jag vet att jag kommer att bli glad av att dricka ur dom! :)

TOMATER! <3 Jag är så glad över den här tomatplantan, nu måste jag bara ta hand om den också.


Efter ikea for jag ännu en sväng till mina föräldrar och nu är jag hemma och är såå trött. Det har varit en SUPER bra dag om man inte räknar med tenten. Så skönt att inte måsta stressa för något utan bara vara och njuta. Jag har haft sån pratdiarré (uj) hela dagen och babblat på med min mamma och syrsla. Härligt. Nu har jag nya krafter att ta itu med ett skolarbete imorgon, blä. Det ska vara inlämnat på fredag morgon och jag har ingen aning vad jag ska skriva om. Nå det orkar jag inte stressa för nu.

Aijoo, jag var en sväng till fitnesstukku före jag for till mina föräldrar. Jag kunde inte låta bli.... Se vad jag köpte (hjärntvättade Anni).



Igår lagade jag egen mysli, super gott!

Ibland undrar jag nog hur jag får i min allt det där på morgonen. Men det är fortfarande helt galet gott, jag skulle kunna äta det där till varje måltid. 

Nej nu ska jag sova. Tack och hej!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar