fredag 31 maj 2013

Fredag

Hejsan! :)

Jag kom just hem från en jobbtur som jag hade på det "gamla" jobbstället. Roligt att se alla igen :)
Jag fick idag nästa lista och märkte att jag kommer att jobba ganska så mycke nu följande två veckor. Idag hade jag alltså jobb, imorgon har jag, söndag, måndag, onsdag, torsdag, fredag-lördag natt, lördag-söndag natt, tisdag, onsdag, torsdag, fredag, söndag-måndag natt, måndag-tisdag natt. + på lördagen ska jag fota på ett bröllop hela dagen så det kan man ju inte heller räkna som en ledig dag. Det låter kanske inte så mycket, men det är tungt då man oftast är ensam + har så långa turer. Dessutom känns det som att hela dagen går till att jobba då turerna börjar först 12-13 tiden. Du hinner då inte riktigt göra något vettigt där före, kanske träna men inte träffa kompisar eller annars vara social. Sen efter jobbet är klockan ca 21 när du är hemma så inte orkar man göra något sen mera. Jajaa men SEN. Här kommer det bästa. Sen har jag ledit: tisdag, onsdag, torsdag, fredag, lördag, söndag, måndag, tisdag, onsdag. AAAH, jag fick alltså hela midsommaren ledig fast jag inte hade önskat det, allt som allt ca 9 dagar ledigt! :)

Hur mår jag annars då? - Jo tack, riktit bra! Nånej nånej, men mina lediga dagar som jag hade var så sköna. Jag hade nästan blivit van redan med att vara ledig så det tog lite emot att fara till jobbet idag. Jag var och tränade före det, det var en helt okej träning men inte alls så bra som jag skulle ha velat. Jag har svårt att träna på morgonen, särskilt om jag typ bara har hoppat upp från sängen, ätit morgonmål och farit iväg. Jag kände mig så slapp och kraftlös.

Igår och i förrgår var vi med min kille och geocachade, dvs sökte gömmor i stan. Det var jätteskojigt och vi var ute i många timmar. I förrgår kom vi väl hem nångång halv 12 på natten :D Jag tror att jag har hittat en ny hobby, i början var jag inte riktigt "inne" i det men jag tycker hela tiden mer och mer om det. För det första är det härligt att vara ute i naturen, man får röra på sig men samtidigt har man ett mål, sen hittar och ser man nya ställen som man kanske inte ens visste att fanns. Jag märker nu hur dåligt jag känner till Helsingfors som jag har bott i i hela mitt liv. Pinsamt :p Aijoo, det roligaste. Då vi var och cachade på onsdag kväll så hade killen min lyft upp mig på en mur där jag försökte hitta gömman. Sen funderar vi om det kan vara så att gömman finns högre upp på muren, så jag försöker börja klättra upp för den. Plötsligt ser vi att polisen kommer körande mot oss, haha. Dom undrade vad fan vi håller på med. Nej men dom ville nu inte att jag skulle klättra upp för dendär muren, vilket jag förstår :D Håhå

Jepjep, nu ska jag äta lite och sen bara ta det lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar