tisdag 28 maj 2013

Hemma igen

Det var såå skönt på sommarstugan, fast jag bara var där en natt. Man sover också på ett helt annat sätt där :) Igår var vi på en cykeltur med mamma, for och tog en geocache också och var så nöjd då jag hittade den. Hehe..

Idag var vi till Ekenäs, det var skoj. Där köpte vi en hel del på emmaus, dom hade jättebra böcker och sånt. Jag kom sen hem med min pappa idag nångång 18 tiden. Så for jag genast på en promenad med min brors + hans flickväns hund. Vi geocachade också lite, fast Melli ville bara gräva upp alla gömmor :D

Jag for sen via siwan för mitt paket från fitnessguru hade kommit, jee det är alltid lika roligt när man får paket. Jag behövde nytt proteinpulver så jag köpte två burkar, kiwi/yoghurt + cappucino. Jag har läst på mååånga bloggar att kiwi/yoghurt är den bästa smaken. Den är nog helt god med cappucino var så mycket godare enligt mig. :) Den blir nog min nya favorit!

Nu ikväll har jag varit duktig (har inget annat att göra så...) och tvättat fönstren, tvättat två maskiner med kläder, diskat osv. Nu ska jag snart sova och så fortsätter städandet imorgon. Här kommer ännu många bilder:

Axelträning

Mina odlingar

Projekt: bygga sandstrand

Lunch

Vindmöllan i Barösund

Jee



Morgonpromenad (alltså det är så härligt när man inte behöver ha musik i öronen pga allt oljud i stan på morgonen, jag gick istället och lyssnade på hur fåglarna sjöng, EN bil körde förbi mig!)

Lite vackrare utsikt än i stan (Ååh, jag vill tillbaka!)

Mina nya proteinpulver

Mina fina rena fönster, fast jag märkte just en fläck på fönstret, det är nog svårt att få dem helt rena (jag undrar när de senast är tvättade, det bara rann svart smörja då jag putsade dem)

Världens bästa havreflingor från mörby + rågmjöl, tänkte göra lite karelska piroger imorgon till min käraste!


Imorgon blir det wok med fitnessnudlar, ett paket räcker för mig till ca tre portioner

Jag köpte också en mini-shake, jag brukar ha ganska svårt att få ner en enorm proteinshake efter träningen så jag tänkte att det är smidigt att ha med en sån här liten (nog för att man kan fylla en stor med hälften vatten... Men den här är ju bara så söt!)

Inga kommentarer

Jag är jättenyfiken på dom här proteinbarerna, jag har också läst mycket bra om dem. Ska smaka på den ena imorgon tror jag

Jag köpte videon på Emmaus, jag var mest nyfiken på den där "Luonnon ihmeet"

Söta mamma och pappa hämtade lite tvål, läppfett och honung från Grekland

Dessutom fick jag det här halsbandet som en extra gåva för att jag blev färdig kand nu, alltså dom är nog så söta. Pappa hade valt den för att han älskar fjärilar :) Den är jättefin i verkligheten, blev lite dålig på bild

Haha, typiska Anni böcker. Dendär "kodin suuri niksi kirja" är super, ska läsa lite i den ikväll. En massa bra tips! Konsten att må bra handlar mera om vad du stoppar i dig, inte det psykiska som jag först trodde. Men den verkar också bra!

I tapas boken fanns många bra recept som jag ska pröva på nångång, sparmat handlar om vilka växter du kan äta som finns i naturen, vissa blir man helt förvånad över att man verkligen kan äta. Martha böcker är ju bara bäst, så jag måste ta den!

Sist men inte minst, kvällens gröt. Jag har inte riktigt hunnit äta idag så det fick bli gröt till kvällsmål också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar