tisdag 21 maj 2013

Vadå sojalecitin?

Hejhej, nu ligger jag mätt i soffan och ska snart sätta igång med skolarbete. Jag var på en lite annorlunda promenad idag. Det var helt hemskt väder, ösregn och blåst, så jag måste gå runt i stan längs alla små gator för att inte blåsa iväg. Annars brukar jag gå vid vattnet men det var helt omöjligt idag. Som tur hade jag min fina jacka på mig så jag fick egentligen bara våta ben.




Min kompis gav igår en portion sojalecitin åt mig. Jag har länge undrat vad det är. Jag trodde tydligen att det är något helt annat än vad det egentligen är. Det är alltså fett, bra fetter som du kan tillsätta i t.ex. gröten. Jag provade det idag och det blev sjukt gott, mycket mer mättande och "krämigare". Jag har sett att sojalecitin säljs i helt vanliga matbutiker, så jag tror att jag ska köpa en påse åt mig så kan jag testa det en tid. 

Så här ser det ut


För nån vecka sen köpte jag också vetegroddpulver (på burken står det veteBrodd? men jag har alltid kallat det för vetegroddar). Jag blandar det i lite vatten och dricker det som en shot, smakar inte särskilt gott men det går ner. Du ska börja med ca 1/4 tsk och sedan kan du öka mängden med tiden. Vetegroddar är jättebra då de innehåller bland annat mycket olika vitaminer. Jag försöker själv få i mig mer vitaminer på ett naturligare sätt än från tabletter. Det sägs att de ska vara bra om man lider av trötthet, dessutom är det renande och ska alltså hjälpa att få ut allt "skit" ur kroppen. 



Sen till något mindre roligt. Att jag aldrig lär mig!! Jag kom in från promenaden tar av mig skorna och jackan, hör att något faller på golvet. Kollar inte vad det är. Så går jag några steg och hör ett så äckligt ljud, märker att det tar galet ont i min fot. "Neeej, jag har igen stigit på ett örhänge". Alltså jag kan inte tro det, säkert 1000 gången. Hur lyckas jag alltid med det? PLOCKA UPP SAKER FRÅN GOLVET ANNI!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar