söndag 26 maj 2013

Söndag

Så var det söndag kväll  igen. Klockan är mycket och jag håller på och fixar mat åt mig för imorgon. Jag bestämde att jag far med mina föräldrar till vår sommarstuga imorgon, jag behöver få komma bort lite och tömma min hjärna från allt skräp.

Jag lagar därför mat med till stugan för man vet aldrig hurdan "diet" mina föräldrar har.. Nej men jag är orolig för att jag måste gå runt hungrig där.
Nu försöker jag packa lite min väska, tänkte bara ta med sköna kläder, några tidningar, en bok osv. Jag har äntligen mycket tid att planera mitt liv känns det som. Jag har en del tankar som jag måste få ner på papper så jag tänkte ta med ett häfte vart jag alltid skriver mina hemlisar. Hehe :)

Jag har förresten märkt nu då jag har använt soijalecitinet i gröten att jag blir så mycket mättare. Jag orkar nästan inte äta upp min gröt, jag var själv helt förvånad över det. Jag tänkte därför sätta lite mindre havregryn istället så blir det perfekt :)

Idag lämnade jag in det sista skolarbetet för denna vår. Hoppas jag är igenom den kursen, jag skulle bli så nöjd då. Nu har jag då mina fyra dagar som är HELT tomma. Jag har absolut inga måsten, inga desto större planer (förutom sommarstugan). Jag tänkte bara vila, träna, gå på stan, kanske fota lite (måste ju börja förbereda mig för bröllopet jag ska fota på), städa hela lägenheten (vet inte när jag senast har gjort det), tvätta en massa kläder och njuta! Aaah, det är så skönt. Eller egentligen är det inte skönt för jag kan inte riktigt slappna av ännu. Jag har ändå stressat jättemycket (både medvetet och omedvetet med skolan) och dessutom haft lite för mycket jobb den senaste månaden så min kropp går lite på övervarv. Men jag vet att imorgon då jag kommer ut till landet så kan jag genast slappna av. Kanske vi åker en tur till Ekenäs också, jee!

Nu ska jag ta ut min äckliga (?) fisk från ugnen och sen fara och sova. Hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar